Dröm sött :*

Har inte bloggat på hur länge som helst känns det som...
Förmodligen stämmer det inte , men men :P

Onsdag: Kl ringer kl 05:45, Snoze kl Ringer igen 05:50, Snoze, Kl ringer för 3 gången 06:00,
Snoze, Kl ringer ännu en gång... 06:05...Stiger upp 06:10. Fixx
kl 07:00 går ut vid vägen och blir upplockad av ulla som kör mig till trelleborg.
Går till bageriet, är framme 07:30. Blir visad runt och får ett hår nät..Fast det var en keps...
och ett förkläde...Gick ut i bageriet. Tvättade händerna sen fick jag vispa ngt, Sen blanda smör och socker till Kanelbullarna nästa dag. sen fick jag lägga dom ny gjorda Frukostbullarna i korgar och bära ut i affären.
kl 09:00 var det gemensam frukost vi åt och sen bakade jag kladdkaka...3 ST! :O
vi bakade lite mer. Men jag kommer inte ihåg vad.. ^^,

Torsdag: samma ända fram tills efter frukosten. då gjorde jag en apelsin kaka...Sen va vi jätte många i köket så Allt blev klart jätte fort..Jag gjorde tosca kräm och smörkräm oxå. Sopade golvet och torkade bordet och spisen.

Fredag: gjorde bullar och sånt igen...sen hjälpte jag till att torka disken efter hand som den blev klar.  sen städade vi överallt, ungarna bord, hyllor, golv, maskiner Överallt. vi var klara redan 10:30 så jag satt och väntade på att fikan skulle börja (kl 11:00) Men då skulle jag bära ner tyger i källaren... och eftersom min "kompis" inte kunde gå i trappor så fick jag springa upp och ner hela tiden, där var 4a lådor fulla med tyg...Inte specielt roligt!
Sen slutade jag för dagen. 

Så kan det vara 3 dagar på ett bageri.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0