Praååå

Vart på Prao första dagen idag och vi ska ju utvärdera till Svenska/Idrotten
Så jag tänkte andvända Bloggen som en antecknings bok elr ngt :P
Så jag kommer skriva lite vad jag gjort och hur det har varit och sånt :P

Först när jag kom dit så plockade jag disken ur diskstället och in i skåpen och lådorna
sen såg jag mig omkring och kollade lite vad som fanns, sen kom min handledare
och bad mig hjälpa till med att göra "tygtester" till en mässa dom ska ha om 3 veckor.
Jag blev tilsagd att rita av ett mönster 3 ggr. det var framsidan på ett linne.
Linnet skulle ha 3 tyger. En övre del, ett "bälte" och en undre del, så det ble ungefär som en tunika.
Ingrid valde ut 2 tyger till över och under del, jag klippte ut dem och lade dom på mönstret som jag klippt
i Fliss & Fix (vet inte hur det stavas xD) så tyget blev styvare och fastnade på mönstret,
jag renklippte och nålade fast ett svart bälte i midjan. När jag var klar åt vi lunch. Eftersom det
andra mönstret redan var klart var det bara att fixa tyget, det blev en lila "kjol" och överdelen
blev indelad i 2 tyger som hade samma mönster men i olika färg, Botten var svart och det var Påsydda
Blommor, Rosor, På det ena tyget var rosorna rosa och på det andra var dom vita. jag sydde en kant på
den som låg överst och fick som en kant där jag sydde på 2 stora knappar, Sedan var det dags att gå hem!
Det var kul att få göra det jag gjorde, man kännde sig ganska självständig, det var inte svårt och om jag behövde hjälp var det bara att fråga, man kände sig väldigt hemma väldigt snabbt. Dag 1 är avklarad
och jag längtar till dag 2 ! :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0